DU SÄGER ATT DU INTE HAR TID...
- Madelene Bäckström
- 5 apr.
- 2 min läsning

Du säger att du inte har tid, men egentligen är det så enkelt som att du inte prioriterar dig själv. Som nu exempelvis. Hur har påskhelgen varit so far? Bockar du kanske av listan på allt som behöver göras, som behöver fixas o sen återgår du till jobbet på tisdag o känner dig helt slut?
Kanske har både du, familj o vänner förväntningar på hur helgen ska vara, så som du alltid har gjort. Så ska det vara...
Men har du på riktigt skapat utrymme för dig själv under den här helgen? Jag menar inte att det inte kan ligga njutning i att baka, fixa, greja. Men fyller den dig alltid med energi? Eller tar den mer än vad det ger?
Ibland kan det vara fint att stanna upp en stund. Kanske på morgonen när du vaknar. Innan du plockar upp mobilen o börjar scrolla o verkligen ta den där stunden för dig själv. Kanske kan du unna dig den lilla stunden till att landa in i dig själv, i kroppen o sätta en liten intention för dagen. Känna in vad som är viktigt, på riktigt. Vad behöver du just nu för att du ska kunna vara din bästa version av dig själv under dagen.
Kanske en kort meditation?
Kanske en skön dusch medan någon annan ordnar frukosten?
Kanske en kort promenad innan dagen börjar?
Kanske kan en stund med dig själv göra att du linjerar dig själv o att du på så sätt kan smitta av dig av din varma goda energi till andra. Jag brukar ofta tänka så, om det är svårt att landa in i att ge mig själv en egen stund. Så handlar det inte bara om mig, utan även vad jag kan ge till dem runt omkring mig när jag ger från rätt plats.
Ha en fortsatt fin påskhelg!



Kommentarer